6 februari 2012 - i love horses!

hej på er alla glada!
jag har ju lovat att nu ta tag i denna blogg, till och med ida har varit på mig och sagt att nu är det dags att blogga igen! så nu ska det bli ordning och reda! så nu ska vi få se vad jag pysslat med idag!











det här är min bästa vän i vått & torrt! G.G Dennis ♥
jag har alltid varit den som sagt att skaffar jag någongång i livet en egen häst, ska det inte vara en avdankad gammal travhäst. i höstas fick jag ett erbjudande om en travhäst som hade blivit pensionerad från travet som 8åring. eftersom mamma och jag då var fodervärdar på en kallblodare så tänkte vi att det skadade ju inte att åka och kolla på hästen då ägarna var bekanta med oss sen tidigare. vi provred och jag tyckte väl att han var som vilken gamla travhäst som helst, dock mindre och inte alls lika tung som jag förväntat mig. jag valde iallafall att ta hem dennis till västland där vi hade henry då. första gången jag red honom hemma, så trodde jag inte mina ögon. jag kunde inte fatta att hästen jag satt på faktiskt sprungit in 150 tusen kronor!! det var som att han hade varit en dressyr häst hela sitt liv. han imponerar på mig mer och mer och jag älskar min häst mer än någonting annat.  han är en enmans häst, är väldigt känslig och väldigt speciell, men vi passar som handen i handsken! ♥

bilderna är iallafall tagna idag av min snälla syster som ställde upp i denna blåst och fota. det märks att han tycker kylan och blåsten är jobbig då han bli väldigt tjurig och allmänt muppig. nu vill vi ha vår!
nu på kvällen jobbade jag honom även löst i rundkorallen. jag har jobbat mkt horsemanship med henry men aldrig med dennis. jag tänkte att nu ska jag jäklar ta några mintuer med dennis, och det gick så himla bra. han är jätte duktig och fattade direkt att det var jag som bestämde! duktiga älskade häst ♥


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ser helt underbart ut!

Fin text under bilderna, blev rörd..

:)

2012-02-07 @ 10:45:56
URL: http://puuckoknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0