stockholm international horseshow 2011

som jag tidigare skrev så var galashowen i globen i lördags över mina förväntningar.
med tanke på att jag innan inte vissa vad det egentligen var jag skulle kolla på. det var två klasser världscuphoppning, dock utan roffe! tråkigt men alla andra svenskar gjorde bra ifrån sig och det var riktigt kul att se! det var även 4-spanns körning, vilket är jäkligt maffigt att se, aldrig i min lilli låda att jag skulle kunna köra fyra hästar framför kärran, nej en räcker bra för mig! där gick det oxå bra för svenskarna som knep en 3e placering! det var även lite andra shownummer och en fin julavslutning!

men någonting som nästan fick mig att ramla av stolen var denna man, lorenzo.




utan sadlar och utan träns. med endast två långpiskor till hjälpmedel står han på ryggen på två av hästarna, han hoppar hinder och gör konster som en annan bara kan drömma om! helt otroligt. det går inte att beskriva om man inte har sett honom. i slutet hade han 12 hästar sammanlagt inne i arenan, och han fick alla att göra precis som han ville. alla hästarna visste precis vad de skulle göra och det var hu maffigt som helt. jag var helt tagen, kan vara det absolut häftigaste jag någonsin sett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0